Detta är icke-javascriptversionen av västtrafiks webbplats. För en bättre upplevelse slå på Javascript eller uppgradera din browser.

Varför kan jag inte autoladda?

Det finns några saker som kan vara bra att säkerställa om du har problem med att beställa tjänsten Autoladda eller om du har problem med betalningar. 

Om du inte kan beställa tjänsten Autoladda kan det bero på att Västtrafikkortet du försöker Autoladda inte har eller har haft en laddning på sig. Ett krav för att autoladda ska gå att aktivera är att produkten någon gång tidigare laddats på kortet i en butik eller hos något av våra ombud. 

Om du istället fått ett medelande om att vi inte kunnat ta betalt för din autoladdning kan det bero på att det inte finns tillräckligt med pengar på bankkortet eller att du nyligen bytt bankkort. Tänk på att om du bytt bankkort behöver du logga in på Mina sidor och byta bankkortsuppgifter för att dragningar ska kunna genomföras. Har du Autoladdning på ditt periodkort kommer tjänsten Autoladda tas bort från kortet vid misslyckad dragning och du får ett meddelande via sms och e-post om att Autoladda är borttagen. Autoladdar du din kontoladdning får du en påminnelse om att betalningen inte är möjlig att genomföra. Vi gör ytterligare ett försök att dra pengarna, är det inte möjligt att genomföra kommer tjänsten Autoladda att tas bort från Västtrafikkortet.  

Reseplaneraren

Sök resa
Fler val