Detta är icke-javascriptversionen av västtrafiks webbplats. För en bättre upplevelse slå på Javascript eller uppgradera din browser.

Reklamation

Här lotsar vi dig rätt om ditt köp inte blev som det var tänkt, om du tappat ditt kort eller om det inte fungerar. Du kan skicka in din reklamation här.

  • När du köper en biljett i våra automater, ombord eller via vår hemsida betalar du med bankkort. Om något går fel använder du en blankett för att reklamera ditt köp. Skicka in din reklamation inom 60 dagar.

    Ladda ner blankett för reklamation bankkortsköp ombord och i automater

    Ladda ner blankett för reklamation bankkortsköp via vår hemsida (autoladda eller enkelbiljett via Reseplaneraren)

  • Du kan alltid följa dina resor med kontoladdning på Mina sidor. Vill du reklamera en resa ska du höra av dig senast inom 60 dagar. Då det tar upp till 48 timmar innan vi får in alla resor i vårt system ber vi dig återkomma tidigast 48 timmar efter resan. 

    Besök någon av våra Västtrafikbutiker eller kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

  • Om du av misstag får fel periodkort hos något av våra försäljningsställen byter vi ut det felaktiga kortet åt dig i Västtrafikbutikerna enligt våra köpvillkor. Har du långt till en Västtrafik går det bra att ringa vår kundservice så hjälper vi dig. Tänk på att om mer än 24 timmar har passerat från köpet betraktas köpet som accepterat.

    Har du fått fel växel tillbaka ansvarar försäljningsstället eller trafikföretag för att hjälpa dig.

  • Om ditt kort slutar att fungera hjälper vi dig med ett nytt i våra Västtrafikbutiker. Om du har långt till en butik så hjälper föraren eller försäljningsstället dig.

  • Har du registrerat ditt kort på Mina sidor kan du spärra ditt kort direkt på Mina sidor. Du kan även ringa vår kundservice eller besöka en Västtrafikbutik. Du får ett nytt kort med det som fanns på kortet vid spärrtillfället.

    För att vara säkra på att kortet inte spärras av någon annan kortets ägare ställer vi en generell fråga om den informationen du registrerat, till exempel namn eller adress.

  • Det går bara att häva en spärr om spärren har gjorts via Internet eller telefon. Om ditt kort är spärrat har du inte ett giltigt färdbevis och måste betala för din resa på annat sätt.

  • Lämna in kortet till närmsta Västtrafikbutik, försäljningsställe eller ge det till föraren.

Reseplaneraren

Sök resa
Fler val