Detta är icke-javascriptversionen av västtrafiks webbplats. För en bättre upplevelse slå på Javascript eller uppgradera din browser.

Min seniorladdning passerar snart sista giltighetsdatum, vad ska jag göra?

Några veckor före din seniorladdnings sista giltighetsdatum får du ett brev med erbjudande om att beställa ett nytt Seniorkort. Observera att ett nytt kort inte skickas ut automatiskt, du behöver tacka ja till erbjudandet. Om du inte har fått ett brev och det är mindre än fyra veckor tills din seniorladdning går ut, kontakta kundservice. 

Det finns flera sätt att se när din seniorladdning går ut:

- Tryck ”?” på en kortläsare ombord på ett fordon och håll upp Seniorkortet framför läsaren (då visas giltigheten på displayen) 
- Be en förare om ett kvitto (kortinspektion) på ditt Seniorkorts giltighet 
- Besök ett Försäljningsställe och be om ett kvitto (kortinspektion) på ditt Seniorkorts giltighet 
- Logga in på Mina Sidor och välj ”mina Västtrafikkort”

Reseplaneraren

Sök resa
Fler val