Detta är icke-javascriptversionen av västtrafiks webbplats. För en bättre upplevelse slå på Javascript eller uppgradera din browser.

Länklista

Villkoren är lite olika beroende på vilken typ av färdbevis du reser med. Här kan du läsa mer om vad som gäller för våra olika periodkort.

Du reser alltid i mån av plats.

Byten och reklamationer

Du måste aktivera laddningen på ditt kort inom 180 dagar, annars är den förbrukad. Du kan inte återlösa ett periodkort, men du kan byta det om laddningen på kortet inte är aktiverad inom 180 dagar från köptillfället. En laddning som är aktiverad kan reklameras eller bytas mot en annan laddning hos Västtrafiks kundtjänst inom 24 timmar från det att du köpt den.

Alla byten och reklamationer sker i någon av våra Västtrafikbutiker. Kvittot måste alltid visas upp för att styrka köpet.

Du måste kunna bevisa att du har ett giltigt periodkort, även när det inte finns kortläsare ombord

Västtrafik samarbetar med andra trafikföretag, till exempel SJ, och då är det inte alltid det finns kortläsare ombord. Du måste ju ändå kunna bevisa att du har ett giltigt färdbevis, så se till att du har ett kortinspektionskvitto och förvara det tillsammans med kortet. Om din period inte är aktiverad kan du be om ett kortinspektionskvitto på alla Västtrafiks fordon eller hos vår kundservice. Är perioden aktiverad kan du få kortinspektionskvittot på vilket försäljningsställe som helst.

Reseplaneraren

Sök resa
Fler val