Detta är icke-javascriptversionen av västtrafiks webbplats. För en bättre upplevelse slå på Javascript eller uppgradera din browser.

En anställd slutar/blir sjukskriven och vill inte längre ha kortet. Vad gör vi?

Vi tillämpar inte återköp.

Vi tillämpar inte återköp på ett startat 365-kort utan det är era interna regler som bestämmer hur ni hanterar detta. Vanligaste sättet företag hanterar detta på är att kvarvarande belopp dras från slutlönen eller att man låter en annan anställd på företaget ta över kortet.

När en anställd avslutar sin anställning rekommenderar vi att ni alltid avregistrerar kortet från er inloggning på Mina Sidor genom att mejla foretag@vasttrafik.se. När kortet är avregistrerat kan det sedan registreras på en privat inloggning på Mina Sidor. Genom att göra detta kommer ingen administration behöva hamna på dig som kortadministratör om en person som slutat skulle behöva hjälp med sitt kort eller skulle spärra det.

Västtrafiks villkor för privatpersoner har en typ av återköp av 365-laddningar efter en fastställd mall beroende på hur många dagar som har gått sedan kortet startade. För att detta ska vara möjligt krävs att kortet inte längre är registrerat på företagets Mina Sidor. Eftersom företaget lagt ut pengarna för kortet och betalat hela detta behöver ni själva internt se över hur ni kan hjälpa era anställda i en situation då de skulle önska ovanstående. 

Se fler frågor och svar om frågor om årskort mot faktura som företag

Reseplaneraren

Sök resa
Fler val