Detta är icke-javascriptversionen av västtrafiks webbplats. För en bättre upplevelse slå på Javascript eller uppgradera din browser.

Hur spärrar man ett kort och vad ska man resa med om kortet är borta?

Ni kan spärra kort inne på Mina sidor samt få ett ersättningskort.

Kortadministratören loggar in på Mina Sidor och letar upp kortet under Företagets Västtrafikkort. Välj att spärra det aktuella kortet och när frågan om ersättning kommer, välj ”Nytt kort”. Då kommer ett nytt kort att skickas till företagets registrerade adress via Mina Sidor (adressen måste vara en postadress). Det kan ta upp till fem arbetsdagar innan ersättningskortet kommer och under tiden kan man besöka en utav våra Västtrafikbutiker med sitt spärrade kortnummer och där få en tillfällig biljett som gäller i sju dagar.

Om den anställde har ett privat Mina sidorkonto kommer årskortet även att synas där. Personen kan själv spärra sitt kort vid förlust. Ersättningskortet skickas alltid till företaget eftersom det är med företaget Västtrafik gjort affären.

Se fler frågor och svar om frågor om årskort mot faktura som företag

Reseplaneraren

Sök resa
Fler val