Detta är icke-javascriptversionen av västtrafiks webbplats. För en bättre upplevelse slå på Javascript eller uppgradera din browser.

Våra Västtrafikkort har gått ut och vi har pengar kvar på dem, vad kan vi göra?

Det finns två sätt att byta ut kortet på. Antingen via Mina sidor eller i en av våra Västtrafikbutiker.

Våra Västtrafikkort har en sista giltighetsdag, efter den dagen är de inte längre giltiga som färdbevis och det går inte att ladda dem med en ny produkt. Produkter som finns på kortet finns kvar även efter det att kortet har gått ut och det ni behöver göra för att kunna fortsätta resa med kortet är att byta ut det. Ni kan byta ut kortet på två sätt:

Har ni ett konto på Mina Sidor kan kortet spärras där. Ni väljer då att ni vill spärra kortet och anger att ni vill ha ett nytt kort. Kortet skickas till den adressen som står på Mina Sidor och kommer till er inom ungefär en vecka. Tänk på att ni inte kan resa med kortet den närmsta veckan efter att det spärrats.
Kortet kan även bytas ut i en Västtrafikbutik och ni får då ut ett nytt kort som går att resa med direkt. Är kortet registrerat på Mina Sidor är det bara kortadministratören som kan byta ut det. Kort som inte är registrerade på Mina Sidor kan bytas ut av alla på företaget.

Se fler frågor och svar om frågor om övriga biljetter mot faktura

Reseplaneraren

Sök resa
Fler val