Detta är icke-javascriptversionen av västtrafiks webbplats. För en bättre upplevelse slå på Javascript eller uppgradera din browser.

Ombud för Västtrafik

I Västtrafiks butiker och genom våra andra köpkanaler är det enkelt att köpa resor. Det finns ca 290 ombud i Västtrafiks område. Ombuden säljer hela Västtrafiks sortiment och servar kunder med enklare kortärenden, information och tar emot Västtrafiks värdecheckar.

Västtrafik har lanserat appen Västtrafik To Go där kunder har möjlighet köpa enkelbiljetter och periodbiljetter dygnet runt. Vi fortsätter arbetet med att utöka våra digitala tjänster och tar därför inte emot fler ansökningar om ombudskap.

Hur ansöker jag om fortsatt ombudskap vid ägarbyte?

All information om hur du går tillväga hittar du i dokumentet:

Västtrafik – att söka ombudskap, (pdf)

Tänk på att vara ute i god tid, minst 2 månader i förväg, för att det ska bli så bra som möjligt för våra kunder och att nya ägaren hinner få utbildning.

Efter att ansökan inkommit görs en affärsmässig bedömning utifrån ett antal fastställda kriterier och krav som ska vara uppfyllda. Även om dessa är uppfyllda finns ingen garanti för ett fortsatt ombudskap då det kan ha tillkommit fler aspekter att ta hänsyn till.

Reseplaneraren

Sök resa
Fler val