Detta är icke-javascriptversionen av västtrafiks webbplats. För en bättre upplevelse slå på Javascript eller uppgradera din browser.

Välkommen att ansöka om ersättning för en försenad resa

Obs!  Gäller din ansökan något av nedanstående alternativ, vänligen klicka istället på respektive länk för att komma till rätt sida:

Så här var det tänkt att jag skulle resa

Använd sökfunktionen för att hitta resan som du hade tänkt genomföra. I nästa steg får du ange hur din resa faktiskt blev. Obs! Resan måste vara avslutad innan du kan ansöka om förseningsersättning.

Så här var det tänkt



Om du inte reste

Avstod du från att resa och därför inte kan fylla i "Så här blev det" så fyll i vår blankett.

Blankett för förseningsersättning

OBS! Högerklicka på länken och spara filen på din datorn innan du fyller i blanketten. 

 

Så här blev det

De fält som är markerade med * måste fyllas i.

Så här var det tänkt



Så här blev det



Min beskrivning om varför jag blev mer än 20 min sen:

Resenär

De fält som är markerade med * måste fyllas i.

Så här betalade jag min resa

Så här vill jag få ersättning *

Så får du ersättning

Reklamera din resa senast 60 dagar efter det att du blev försenad. Du får ersättning som du kan använda vid ditt nästa köp av Västtrafiks kort. Om du har tagit egen bil eller taxi kan du välja att få din ersättning insatt på ditt bankkonto.

Väljer du ersättningen i form av värdecheck när du har tagit egen bil eller åkt taxi så ger vidig ytterligare 20% på beloppet.

Vänligen skriv in texten från bilden i rutan nedan *

Bekräftelse

Vi har nu tagit emot ditt ärende.

En bekräftelse med ditt ärendenummer kommer att skickas till den e-postadress du lämnat.

Reseplaneraren

Sök resa
Fler val