Vad är nytt i appen?

Inloggning

Nu kan du skapa konto och logga in med hjälp av bankid. För att göra detta väljer du ”Byt inloggningsmetod” på inloggningssidan. Välj ”Mobilt BankID” och följ instruktionerna. Om du har använt inloggning med TouchID, så får du ställa in det igen . Även ansiktsigenkänning stöds ifall din mobil stöder detta.

Information

I den tidigare appen kom all information ut till alla användare. I den nya versionen av appen får du bara information som är relevant för dig. Riktad information kommer som popup-fönster när du loggar in i appen.

Mina resor

Redan i översikten av dina resor ser du om du har bokat med ”Senast ankomst”. Du ser också vilken tid bilen kommer för att hämta dig.

Boka en resa, bokningsöversikt

När du bokar en resa kan du ange kontaktnummer på både avrese- och ankomst-adressen. Det telefonnummer som står på avresan om du inte ändrar är det du har ställt in i ”Min profil” på ”Min sida”.

I bokningsöversikten, som du får när resan är bokad, kan du se de adresser du har bokat mellan på en karta. Om det taxibolaget som hämtar dig har en utrustning som stöder GPS-skickning till vårt system kan du se bilen röra sig då den närmar sig.

Min sida

Under ”Min profil” på min sida kan du nu ställa in ditt telefonnummer och mail-adress. Ställer du in telefonnumret här är det numret som används i alla dina bokningar, oavsett om du bokar via appen eller via kund- och resetjänst.

Du kan också se dina tillstånd under ”Tillstånd och resestatistik”. Där kan du enkelt se hur länge tillståndet är giltigt. Klickar du på tillståndet ser du mer detaljer.

Ombud och mina resenärer

Om du är eller har ombud sköts även detta under Min sida. Du kan bli ombud för en anhörig för att hjälpa till med den personens resor. För att bli ett ombud måste du gå in under ”Mina resenärer” och ställa in att du vill ta emot ombudsförfrågan.
Får du en ombudsförfrågan som du ska godkänna syns det i översikten på ”Min sida”. Du får gå in på ”Mina resenärer” och godkänna ombudsförfrågan.

Om du är den som behöver ett ombud för att hjälpa dig med dina resor, eller om du som ombud behöver hjälpa din anhörig med att sätta dig som ombud gör du så här:
Under ”Min sida” väljer du ”Mina ombud”. Fyll i personnumret och tryck på ”Lägg till” i övre högra hörnet. Är personen tillgänglig som ombud kommer denna bli notifierad.

Vi använder cookies för att förbättra din kundupplevelse. Om Cookies