jan
17

Högre ersättning vid försening

Som en trygghet för våra kunder har vi en förseningsersättning till resenärer som blir mer än 20 minuter sena på grund av förseningar eller andra störningar i trafiken. Förseningsersättningen gäller för alla resor med Västtrafiks kort och biljetter ombord på bussar, spårvagnar, tåg eller båtar.

I förseningsersättningen ingår bland annat att man kan få ersättning för utlägg i samband med taxiresor och för resor med egen bil. Nu höjer Västtrafik taket för ersättning från 1 150 kr till 1 200 kr per person vid taxiresa eller per bil vid resa med egen bil.

Som kund hos Västtrafik ska man känna sig trygg med att man får hjälp även när vi blir försenade eller inte kommer fram som det var tänkt.

Ansökning om förseningsersättning görs lättast här på vår webbplats alternativt via en blankett som man skriver ut och lägger på brevlådan. Det går även att ringa till Västtrafiks kundservice 0771-41 43 00 och få hjälp över telefon.

 Ansök om förseningsersättning.

Publicerad 2019-01-17