Västtrafik har vidtagit flera åtgärder med anledning av situationen med coronaviruset. Den senaste åtgärden är att du som har en periodbiljett med 30-, 90- och 365-dagars giltighetstid kan lösa in den mot en värdecheck eller värdekod.   

- Vi har sedan en månad arbetat fram en lösning som vi hoppas och tror våra kunder kommer uppskatta i detta extraordinära läge. Erbjudandet vänder sig främst till de som gjort ett långsiktigt åtagande att resa med oss och som nu av olika skäl inte kan eller vill resa kollektivt, men som vi hoppas kommer återvända till oss när läget har normaliserats, säger Lars Backström, vd, Västtrafik.

Tillfälligt erbjudande

Erbjudandet om återlösen gäller från den 24 april. Du erbjuds en värdekod eller värdecheck med biljettens återstående värde från det datum du kontaktar Västtrafiks kundservice eller då inskickat Västtrafikkort anlänt.  Därmed kan resandet enkelt återupptas när behovet uppstår igen. Förändringen är tillfällig och gäller till och med den 31 maj.

Du som har en biljett i Västtrafik To Go ska höra av dig senast 31 maj till vår kundservice via vårt formulär här på hemsidan, chatt eller telefon så hjälper vi dig med att återlösa din biljett.

Du som har din periodbiljett på ett Västtrafikkort ska skicka det med posten senast 31 maj tillsammans med en blankett för att återlösa värdet på periodbiljetten och eventuell kontoladdning.

Vi har förstärkt vår kundservice med extra personal för att kunna hantera det här på ett så bra sätt som möjligt. Men det är en manuell hantering som vi vanligtvis inte gör och därför kan våra handläggningstider vara extra långa. Vi ber om överseende med det.

Publicerad 2020-04-24
Vi använder cookies för att förbättra din kundupplevelse. Om Cookies