- För att skapa och hantera användare går du till ”Hantera organisation” i huvudmenyn uppe till höger i systemet. För att se detta menyvalet måste den användare du själv är inloggad som vara angiven som organisationsansvarig.
- Under fliken ”Hantera användare” kan du se alla nuvarande användare som har tillgång till systemet.
- Sen klickar du på ”Bjud in administratör” och kan då ange en mejladress till personen som skall få tillgång till systemet.
- När du klickar på ”Skicka inbjudan” skickas ett mejl till den nya användaren, där det finns en länk som personen får följa för att börja skapa sitt konto.
- När den inbjudna personen fyllt i sin information behöver du som organisationsansvarig gå in och bekräfta kontot samt ge personen tillgång till rätt enheter.
- Den inbjudna personen får då ytterligare ett mail där dom ombeds att skapa ett lösenord.
- När det är gjort har den inbjudna personen tillgång till de relevanta enheterna under er organisation.
- Som organisationsansvarig kan du även gå in på en redan existerande användare och redigera befintliga uppgifter och ändra vilka enheter användaren skall ha tillgång till.
- Skola
- /
- Hantera användare
Hantera användare
Här går vi igenom hur du skapar nya användare samt hur du ger en användare tillgång till olika enheter inom en organisation.