Hantera användare

  • För att skapa och hantera användare går du till ”Hantera organisation” i huvudmenyn uppe till höger i systemet. För att se detta menyvalet måste den användare du själv är inloggad som vara angiven som organisationsansvarig.
  • Under fliken ”Hantera användare” kan du se alla nuvarande användare som har tillgång till systemet.
  • Sen klickar du på ”Bjud in administratör” och kan då ange en mejladress till personen som skall få tillgång till systemet.
  • När du klickar på ”Skicka inbjudan” skickas ett mejl till den nya användaren, där det finns en länk som personen får följa för att börja skapa sitt konto.
  • När den inbjudna personen fyllt i sin information behöver du som organisationsansvarig gå in och bekräfta kontot samt ge personen tillgång till rätt enheter.
  • Den inbjudna personen får då ytterligare ett mail där dom ombeds att skapa ett lösenord.
  • När det är gjort har den inbjudna personen tillgång till de relevanta enheterna under er organisation.
  • Som organisationsansvarig kan du även gå in på en redan existerande användare och redigera befintliga uppgifter och ändra vilka enheter användaren skall ha tillgång till.
Vi använder cookies för att förbättra din kundupplevelse. Om Cookies