Smarta funktioner i Västtrafik To Go

Att appen påminner när det är dags att köpa ny biljett är bara en av alla smarta funktioner i Västtrafik To Go. Här hittar du ännu fler.

Ladda ner appen

Du kan få påminnelse när det är dags att köpa ny periodbiljett

Du kan få en pushnotis i telefonen om att det är dags att köpa ny biljett samma dag som din periodbiljett går ut. För att få notisen behöver du tillåta påminnelser i appen. Aktivera påminnelser under dina inställningar på Mina sidor i appen.

Du som är inloggad i appen får ett mail två dagar innan din periodbiljett går ut med en påminnelse om att det är dags att köpa ny biljett.

Du får återbäring om du köper biljett ofta

Om du gör fyra köp av enkelbiljetter under sju dagar får du återbäring som du kan använda nästa gång du köper biljett. 

  • Du måste vara inloggad i appen för att kunna få återbäring.
  • Du får 20 procent återbäring när du köper enkelbiljetter i appen vid fyra separata tillfällen inom sju dagar.
  • Återbäringen sparas i din kassa så att du kan använda pengarna nästa gång du köper biljett.

Du kan söka resa i appen

I appen kan du inte bara köpa biljett, du kan söka din resa också. 

Du får också trafikinformation i appen om det skulle uppstå en störning på resan du tänkt åka med. 

Du kan låna ut din periodbiljett

Om du registrerat din periodbiljett i appen kan du låna ut den.

  • Appen skapar ett sms som du skickar till personen som ska låna biljetten. Personen som ska låna biljetten behöver ha appen installerad i sin telefon.
  • När biljetten är mottagen är den utlånad till klockan 04.00.
  • Biljetten kommer automatiskt tillbaka till dig klockan 04.00.
  • Du kan låna ut biljetten obegränsat antal gånger, men till max fem olika telefoner per biljett.

Du kan betala med Swish

Du väljer mellan kontokort eller Swish. 

  • Om du väljer kontokort har du möjlighet att spara ditt kortnummer i appen för att det ska gå snabbt att köpa biljett nästa gång. 
  • Swish är ett bra alternativ för dig som inte kan/vill betala med kontokort.

Du kan få tillbaka biljetten om du förlorar din telefon

Du kan få tillbaka din periodbiljett om du till exempel tappat bort din telefon eller om den blivit stulen. Det kallar vi för förlustgaranti. 

För att få tillgång till tjänsten behöver du logga in i appen innan eller direkt efter att du köpt en biljett. 

Om oturen är framme och du förlorar din telefon kan du flytta biljetten till en ny telefon genom att logga in i appen i den nya telefonen.

Ladda ner appen