Har du frågor? Kontakta gärna vår kundservice på telefon 0771-41 43 00 så hjälper vi dig vidare.
Så bokar du resa
- Öppna Buss on demand-appen*. Första gången du använder appen behöver du registrera dig och svara på några korta frågor via en länk som du får på mejl. Du kan också söka resa i vår app Västtrafik To Go och nå Buss on demand-appen den vägen.
- Skriv in adressen du vill resa från och vart du ska eller sök en hållplats på kartan.
- Appen föreslår de närmaste eller mest lämpliga upphämtningsplatserna/hållplatserna nära dig, det kan vara en fysisk eller en virtuell. Du är aldrig mer än 400 meter från en hållplats. Välj hållplats. OBS! Ibland får du en alternativ hållplats för att optimera resrutten för alla som åker med i bussen. Den alternativa hållplatsen ligger alltid inom 400 meter från den hållplats du först sökte en resa från.
- Välj avgångstid. OBS! Det är din ”ankomsttid” som är den tid vi garanterar att du ska vara framme. Din ”upphämtningstid” är flexibel.
- Du köper din biljett i vår app Västtrafik To Go. Har du redan en periodbiljett, skolbiljett eller seniorbiljett till exempel, så reser du med den.
- En buss kommer och hämtar upp dig. Du reser tillsammans med andra och gör stopp på vägen.
Tips! Om du har en extra viktig resa är det bra att boka dagen innan.
*Du behöver skapa ett konto i Buss on demand-appen även om du redan har ett Västtrafik-konto.
Boka resa på telefon
Om du inte har möjlighet att boka resa i appen kan du även boka via telefon. Kontakta oss på 0771-91 90 90 så hjälper vi dig. Men det är viktigt att veta att tjänsten funkar bäst i Buss on demand-appen eftersom du där kan följa din buss på kartan och få löpande information inför resan.