Just nu frågar många om:
Vi har någon form av klimatanläggning på nästan alla våra fordon. Men i högsommarvärme kan det vara svårt för AC:n att få full effekt.
I stadstrafiken behöver dörrarna ofta öppnas. Då är det svårare att uppnå en behaglig temperatur eftersom den kalla luften ofta släpps ut. När det dessutom är många ombord och solen värmer upp fordonet är det svårt för klimatanläggningen att hålla temperaturen på en behaglig nivå.
Frågan om att sluta köra linje 16, när vi börjar köra spårvagnstrafik till Lindholmen, har väckt stort engagemang bland våra resenärer. Vi är tacksamma för alla synpunkter som kommer in till oss och har därför beslutat att skjuta upp beslutet. Vi planerar fortfarande att sluta köra linje 16 men innan vi fattar beslut vill vi säkerställa att alla våra resenärer nås av information och har förståelse hur den nya trafiken ska bli. Vi vill också få tid till att lyssna in vad våra resenärer har att säga.
Biljettpriserna i kollektivtrafiken är en het fråga. Läs mer om vad som ligger till grund för strukturen och prismodellen vi har här i Västra Götaland, vad som är viktigast när vi utformar våra biljetter och vilken roll politikerna har.
Om du reser inom zon A (Göteborg, Mölndal, Partille och Öckerö) kan du enkelt blippa ditt betalkort i kortläsaren ombord på spårvagnar, bussar och båtar. Det innebär att du betalar för din resa genom att visa upp ditt betalkort för kortläsaren utan att slå in din kod. Har du blivit debiterad av misstag när du redan har en giltig biljett, kontakta kundservice.
Behöver du ett kvitto för din resa kan enkelt ladda ner det på hemsidan.
Du kan överklaga om du fått en tilläggsavgift som du tycker är fel. Skicka din överklagan till biljettkontrollen inom tio dagar från kontrolltillfället.