Chatta med oss här!

Just nu frågar många om:

En ny zonindelningen kommer att införas i november 2020, för att förenkla biljettsortimentet och prissystemet. Det är för tidigt att säga exakt hur priserna kommer att se ut, men det kommer att förändras. Det vi vet idag är att de långa resorna kommer gynnas framför de korta. Läs mer här.

När det gäller skolkort, det vill säga alla kort som är rosa och börjar på 2402, så är det alltid till skolan eller kommunen som du ska vända dig om kortet exempelvis inte fungerar. Det är alltså även skolkortsadministratören på skolan eller kommunen som beställer, spärrar och uppgraderar skolkorten!

För att lösa in värdekoder i appen Västtrafik To Go ska du först och främst vara inloggad på din profil. Om du redan är det, testa då att logga ut och sedan in igen.

Du behöver även ha den senaste versionen av appen. För att vara säker kan du avinstallera den och installera om den igen. (Viktigt då är att se till att vara inloggad ifall du har en aktiv biljett, annars kan den försvinna!) Fungerar det fortfarande inte att lösa in koden – kontakta oss så kan vi undersöka saken närmare.

Det byggs på många håll i och omkring Göteborg, vilket får stor påverkan på framkomligheten för all trafik. Många expresslinjer är långa och skär igenom staden, vilket gör dem extra sårbara för störningar längs vägen.

Vi är väl medvetna om problematiken och vi jobbar aktivt med frågan för att påverkan på våra resenärer ska bli så liten som möjligt. Vi följer hela tiden utvecklingen i trafiken, lägger om linjer, justerar tidtabeller och har ofta trafikledare ute för att trafiken ska flyta på så smidigt som möjligt.

Vi hänvisar våra resenärer att söka sin resa i Reseplaneraren för uppdaterad information, då vi ibland gör tillfälliga förändringar för att förbättra framkomligheten. Vi vill även be resenärer att ha tålamod och överseende med den situation som råder.

Vi använder cookies för att förbättra din kundupplevelse. Om Cookies