Vi stödjer inte webbläsaren Internet Explorer. Vänligen använd en annan webbläsare. 

Microsoft har ersätt Internet Explorer med webbläsaren Edge

Vanliga frågor

När du accepterat erbjudandet har du 10 dagar på dig att lösa in värdekoden i appen. När du löser in värdekoden kan du välja att aktivera biljetten på en gång eller inom 30 dagar fram i tiden.

Genom att klicka på "Låna ut" i appen Västtrafik To Go kan du skicka din biljett med sms till någon annan. Mottagaren kan då använda din biljett till klockan 04:00 nästa dag. Tänk på att du inte kan använda biljetten själv när den är utlånad.

Nej, provåkarbiljetten är personlig och får inte säljas vidare. Om värdekoden säljs vidare har Västtrafik möjlighet att spärra koden.

Förlustgarantin är knuten till ditt konto i Västtrafik To Go. Eftersom man måste ha ett konto för att använda provåkarbiljetten aktiveras förlustgarantin automatiskt när du löser in värdekoden. Ladda ner Västtrafik To Go på en ny telefon och logga in så finns din biljett på ditt konto. Tänk på att du bara kan byta telefon två gånger under en 30-dagarsperiod.

Provåkningserbjudandet skickas till ett förbestämt urval där några av kriterierna är att personen ska vara mellan 19-63 år, ha bil i hushållet och inte reser med oss sedan tidigare.   

Nyinflyttaderbjudandet skickas till personer som flyttat in till eller mellan kommuner i Västra Götaland, och som är mellan 19-63 år.

Det är bara möjligt att ta del av ett provåkningserbjudande per 365 dagar.

Kom ihåg! För att få erbjudandet på epost behöver man se till att man har angett korrekt e-postadress och tackat ja till kommunikation via "Hantera dina epost", annars kan vi inte kontakta dig.