Vi stödjer inte webbläsaren Internet Explorer. Vänligen använd en annan webbläsare. 

Microsoft har ersätt Internet Explorer med webbläsaren Edge

Vanliga frågor

Administrationen i Västtrafik Företag är enklare än i gamla Företagsportalen. Ditt företag får dessutom tillgång till hela Västtrafiks biljettsortiment, inklusive vår uppskattade sommarbiljett, länsöverskridande biljetter och ungdomsbiljetter.

Efter den 20 maj kommer ni inte längre kunna beställa biljetter i gamla Företagsportalen.

Ni kommer fortfarande kunna logga in i gamla Företagsportalen, se befintlig information och administrera Västtrafikkort.

Du kommer fortfarande kunna logga in på ditt konto i Företagsportalen men inte längre beställa några biljetter.

I nya Västtrafik Företag så kommer resenären själv kunna köpa sin företagsbiljett i appen Västtrafik To Go. Eftersom resenären loggar in med sitt personnummer är det därför viktigt att personnummer är tillagt och giltigt. Samordningsnummer fungerar också.

Resenärer som har aktiva biljetter från Företagsportalen kommer inte påverkas av uppgraderingen.

När du som administratör har lagt till en resenär i ett biljetterbjudande, behöver resenären logga in på sitt vanliga konto i appen Västtrafik To Go. Väl inloggad så väljer resenären biljett som vanligt. Om biljetten täcks av biljetterbjudandet så kommer betalningsalternativet “Företagsfaktura” att visas.